En hjälpande hand

Min dator bråkar enormt mycket med mig just nu, men jag ska nog kunna publicera detta ändå.

En sak som slog mig precis var hur lätt det är att ta något för givet. Till exempel hur lätt det är att förvänta sig att det ska finnas mat i kylskåpet när man blir hungrig eller att maten ska vara framdukad när man kommer hem sent efter skolan. Det är så lätt att hela tiden glömma bort hur hårt ens föräldrar faktiskt sliter. De jobbar 08-17 varje dag, samtidigt som de ska handla, tvätta, städa och laga mat, och även hinna med sig själva. Som att träna eller helt enkelt bara få andas. Det är så lätt att glömma det här, det är så lätt att fokusera på hur jobbigt man själv har det och hur stressad man själv är.

Men en sak kom jag fram till, hur mycket du än har att göra i skolan så hinner du avsätta en kvart någon/några gånger i veckan för att gå och handla, eller tre minuter för att duka till middagen, eller en halvtimme för att skära sallad eller laga maten själv. Det hinner man! Och en sån här liten sak kan ge dina föräldrar lite tid att andas, lite tid att faktiskt fokusera på sig själva. De förtjänar lika mycket tid att varva ner som vi! Och de är precis lika mycket människor som du och jag. Så därför tänker jag nu be er alla att verkligen älska och uppskatta era föräldrar för allt de gör för er! De sliter, och de förtjänar att få hjälp då och då. ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn? ♥
Kom ihåg mig?

E-postadress? (publiceras ej) ♥

Har du en blogg? ♥

Vad har du på hjärtat? ♥

Trackback
RSS 2.0