the perfect love

"We waste time looking for the perfect lover,
instead of creating the perfect love."

- Tom Robbins

Kanske är det bara jag som faktiskt håller med om detta. Jag vet inte. Men jag ska försöka förklara vad jag tror att denna Tom Robbins menar och hur jag själv ser på det.

Jag tror att han menar att vi fokuserar så oändligt mycket på att hitta den rätte redan från början. Att hitta the perfect guy. Men jag måste göra er besvikna då, det är inte så enkelt. För även solen har fläckar. Även den perfekta pojken har brister. Och det måste man förstå.

Men jag tror att man måste förstå att det inte handlar om att analysera en pojke och bocka av egenskap efter egenskap på en lista. Det handlar om att våga tro på att det går att skapa något tillsammans. Det handlar om att våga tro på att perfekt kärlek går att skapa. Det handlar om att dela med sig av sig själv, sina tankar och sitt liv. Men framför allt handlar det om att prata med varandra. Att kommunicera. Att berätta.

Det går inte på en dag, inte på en vecka och inte heller på en månad. Men det går. Bara man vill, bara man inte ger upp så förbaskat lätt. Det är inte hopplöst, det är inte onödigt och det är inte slöseri med tid! Det är bara en helt fantastisk resa! ♥

Rätta mig gärna om ni tycker att jag har fel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn? ♥
Kom ihåg mig?

E-postadress? (publiceras ej) ♥

Har du en blogg? ♥

Vad har du på hjärtat? ♥

Trackback
RSS 2.0